O expresie After Effects este similară cu o linie de cod de computer sau un script de acțiune din Flash (acum Adobe Animate.) La fel ca codul computerului sau un script de acțiune, o expresie este un tip de formulă care îi spune lui After Effects să facă ceva specific. Spre deosebire de scripturile de acțiune, totuși, expresiile trăiesc în atributele unui element, cum ar fi scala sau rotația lor.
Deci, ce rost are utilizarea unei expresii? Ei bine, expresiile pot funcționa în orice fel de moduri, dar cele mai bune două exemple sunt animarea ceva și afectarea animației a ceva. De ce să folosiți o expresie pentru a anima în loc să utilizați cadre cheie?
Când și cum se utilizează expresiile
Spuneți că aveți o minge care se mișcă pe ecran de la stânga la dreapta, dar doriți, de asemenea, să se miște. În loc să mergem cu mâna și să facem asta, sau să aplicăm un efect și să îi oferim o mulțime de cadre cheie, îi putem aplica pur și simplu o expresie wiggle.
Deci, vom avea doar cele două cadre cheie care spun că trebuie să mergem de la stânga la dreapta, plus expresia care îi spune să se miște. Păstrează lucrurile frumoase și organizate, precum și ușor de schimbat. În loc să trebuiască să refacem sute de cadre cheie, dacă vrem ca mișcarea noastră să fie mai extremă, putem schimba pur și simplu expresia. Deci, ne animăm obiectul în două moduri, folosind cadre cheie și folosind o expresie.
Un alt exemplu obișnuit al modului în care pot funcționa expresiile în After Effects este prin afectarea unei piese de animație fără a o anima de fapt. Puteți scrie o expresie care spune că pe măsură ce progresează timpul, animația noastră va deveni mai extremă sau mai puțin extremă.
Dacă avem un efect de lumină pulsantă, îi putem aplica o expresie care spune că pe măsură ce joacă animația noastră, lumina pulsantă devine din ce în ce mai dramatică, fără a fi nevoie să intrăm și să animăm acel efect de mărire. Aici, nu animăm folosind o expresie, ci afectăm o bucată de animație cu expresia.
O expresie Wiggle ca exemplu
Să facem o simplă expresie de mișcare ca exemplu pentru a înțelege modul în care funcționează.
Veți face o nouă compoziție în After Effects care are 24 de cadre și veți efectua acțiunile de scriptare acolo. Acum, amintiți-vă, spre deosebire de scriptul de acțiune din Flash (Animate) nu puteți adăuga scriptul de acțiune la o compoziție ca întreg. Expresiile trăiesc în elemente din cronologia dvs. și în atributele acestor elemente. Deci, va trebui să creați ceva la care să aplicați expresia.
Să facem un pătrat simplu folosind solide. Lovit Comandă+Y și fă-ți un mic pătrat. Acum să facem o expresie simplă pentru a afla cum funcționează.
Cu solidul selectat, lovește P pentru a afișa meniul drop-down Poziție în cronologia dvs. Dacă doriți să îl animați, trebuie doar să faceți clic pe cronometru pentru a activa cadre cheie, dar pentru a adăuga o expresie pe care o veți dori Opțiune or Alt+clic cronometrul.
Aceasta va transforma atributul Poziție într-un nou meniu derulant, adăugând Expresie: Poziție sub el. Veți vedea în dreapta în cronologia dvs. o zonă pe care o puteți introduce în care scrie în prezent „transform.position”.
Acest câmp de text aici este locul unde tastăm toate expresiile noastre. O expresie simplă și plăcută este expresia de mișcare, așa cum am menționat mai devreme - acest lucru va face ca obiectul dvs. să se deplaseze ușor în animație.
Expresia wiggle este configurată astfel: wiggle (x, y).
Pentru a începe expresia, veți tasta „wiggle” - asta îi spune lui After Effects că aplicați expresia wiggle urmată de valorile din paranteză, care spune After Effects când și cât să vă mișcați.
X reprezintă de câte ori pe secundă doriți ca After Effects să vă mute obiectul, deci, dacă cadrele pe secundă sunt 30, atunci punerea unui 30 pentru valoarea lui X îl va face astfel încât obiectul dvs. să miște fiecare cadru. Punerea unui 15 la 30 fps va avea ca rezultat mutarea obiectului, etc.
Valoarea Y reprezintă cât de mult doriți ca obiectul dvs. să se miște. Deci, o valoare Y de 100 va muta obiectul dvs. 100 de puncte în orice direcție și o valoare Y de 200 vă va muta obiectul 200 de puncte în orice direcție.
Deci, o expresie completă va arăta așa: wiggle (15,250).
Acum veți vedea pătratul care se mișcă în jurul scenei dvs. atunci când ați lovit jocul, dar nu ați aplicat deloc cadre cheie. Puteți chiar să intrați și să faceți exemplul citat inițial și să adăugați cadre cheie ale pătratului dvs. deplasându-vă de la stânga la dreapta împreună cu expresia dvs.
Completarea expresiilor
Deci, în rezumat, o expresie After Effects este o bucată de text, la fel ca o bucată de cod, aplicată unei proprietăți a unui element care afectează acea proprietate. Acestea funcționează într-o multitudine de moduri și au o gamă largă de utilizări, dar, la fel ca codul, sunt greșite la greșelile de ortografie și de punctuație, deci asigurați-vă că le verificați în timp ce tastați.