Probabil ați văzut că termenul „roguelike” a fost aruncat foarte mult și este posibil să fiți confuz. Asta pentru că este un termen confuz, unul care s-a îmbolnăvit de-a lungul timpului. Dar te poți aventura să înveți ce este și să te bucuri de un gen de jocuri pe care poate nu le-ai fi înțeles până acum.
Ce este un Roguelike?
Aceasta este o întrebare bună și una cu un răspuns complicat, deoarece definiția acesteia a devenit foarte murdară. Cu toate acestea, miezul a ceea ce ar trebui să fie un roguelike este că jocul prezintă niveluri care sunt generate procedural. Personajul tău suferă de „permadeath” - adică ar trebui să o ia de la capăt de la un punct de plecare predeterminat proaspăt. În esență, un roguelike ar trebui să te oblige să înveți sistemele sale, deoarece costul eșecului este abrupt.
Numele în sine vine de la Rogue, unul dintre clasicii definitorii ai genului, care a inspirat jocuri ulterioare precum NetHack. NetHack există de zeci de ani și este încă în dezvoltare activă. Datorită faptului că este open source, există porturi pentru numeroase platforme de calculatoare, inclusiv Android.
Jocuri Rocketcat
Ce cred tradiționaliștii?
Nu există o definiție stabilită, dar unii pasionați de roguelike și-au propus să creeze câteva linii directoare. Interpretarea la Berlin a unui roguelike a fost definită la Conferința internațională de dezvoltare Roguelike din 2008. Aceasta definește o serie de factori de valoare ridicată și de nivel scăzut care intră într-un joc roguelike. Și anume, aspectele permadeath și generarea aleatorie de mediu sunt doi dintre factorii cheie care intră în ceea ce este un roguelike. Dar veți găsi, de asemenea, caracteristici, cum ar fi jocurile bazate pe ture și pe grilă, sau chiar cu lumi care sunt reprezentate cu caractere ASCII.
Atenție, există unii oameni care nu sunt de acord cu privire la importanța acestor factori sau la modul în care acestea fac parte din definiția unui roguelike. Dar acești factori sunt cel puțin oarecum definitivi despre ceea ce ar trebui să fie un roguelike tradițional.
Deci, mulți Roguelikes nu sunt Roguelikes?
Cel puțin nu prin interpretarea de la Berlin. Când auziți termenul roguelike, puteți obține orice, de la un crawler ASCII de artă de sus în jos, până la un shooter cu dublu baston iad de glonț.
De ce este atât de complicat?
Ei bine, jocurile au început să apară la sfârșitul anilor 2000 și începutul anilor 2010, care s-au inspirat din roguelikes fără a utiliza neapărat convențiile genului. Unii evită întregul aspect „pleacă de la nimic” pe care îl au adesea roguelikes, oferind jucătorilor o progresie permanentă pentru a începe și a lucra spre.
În special, mai multe dintre aceste variante de jocuri roguelike au devenit succese financiare. Spelunky s-ar putea dovedi a fi cel mai influent joc inspirat de roguelike, deoarece a introdus multe dintre convențiile roguelikes într-un joc de platformă provocator. Dificultatea sa intensă a încheiat făcând jocul o reală realizare pentru cei care ar putea să-l învingă - și pentru cei care ar putea face în mod constant renume bine câștigat în comunitățile de alergare rapidă. Modul său zilnic a inspirat și alte câteva jocuri pentru a utiliza funcționalități similare.
Câteva alte jocuri care merită menționate includ FTL, care a funcționat spectaculos ca un joc de care jucătorii ar putea sta pe spate și se pot bucura ore în șir în timp ce călătoresc prin spațiu. De asemenea, modul hardcore al Diablo, care le-a dat jucătorilor o viață, a introdus multe dintre elementele roguelikes jucătorilor într-un format mai familiar pentru ei decât ceea ce ar fi un roguelike tradițional.
Cum se numesc jocurile inspirate de Roguelike?
Ei bine, deși chiar și Interpretarea de la Berlin este flexibilă în ceea ce este și nu este un roguelike - unele jocuri sunt mai roguelike decât altele - terminologia acestor ramuri roguelike este adesea complicată. Termenul "roguelite" este folosit ocazional pentru jocuri care au elemente precum permadeath și generație procedurală, dar puține dintre celelalte elemente roguelike de valoare mare sau mică. Cu toate acestea, acest neologism nu este întotdeauna folosit. Veți vedea adesea expresia inspirată de roguelike, dar utilizarea acesteia continuu poate deveni plictisitoare. Uneori, doar a spune că un joc este un roguelike ca adjectiv - cum ar fi un „roguelike dual-stick shooter” - este suficient de bun pentru a transmite semnificația a ceea ce jucătorii se pot aștepta de la un joc în centrul său. Uneori, acești termeni sunt folosiți greșit, dar există cel puțin puncte de plecare bune pentru cei care se întreabă pe scurt ceea ce poate fi un joc care folosește termenul.
Cum intru în gen?
În primul rând, să știți că roguelikele sunt aproape uniform ca un gen. Sunt construite în jurul valorii de a oferi jucătorilor sisteme provocatoare care trebuie stăpânite - iar greșelile vor fi pedepsite. Înainte de a vă scufunda, trebuie să dați roguelikes-ului o lovitură corectă.
Această listă cu cele mai bune roguelikes Android rămâne în continuare o listă excelentă de jocuri, dar una care nu este pe listă ar putea fi un punct de intrare fantastic: Sproggiwood. Așa se întâmplă atunci când dezvoltatorii veterani obsedați de roguelikes (jocul lor Peșterile din Qud în accesul timpuriu pe Steam este incredibil de profund) fac un joc accesibil jucătorilor de bază. Cu elemente de construcție a orașului și lumi diferite de la care puteți începe, aceasta este o alegere excelentă pentru cei care doresc să ofere roguelikes o lovitură pentru ei înșiși. După aceea, merită jucate jocurile de pe lista celor mai bune roguelikes și chiar și unele roguelikes de acțiune mai neconvenționale precum Downwell.
Ar trebui să joc Original Rogue?
Cu siguranță puteți - recomandăm NetHack ca un bun punct de plecare - dar rețineți că aceste clasice, roguelikes de la începutul anilor 1980, sunt extrem de dificile. Acesta este din două motive: unul, jocurile au devenit mult mai ușoare și mai accesibile din zilele Rogue. Scufundarea directă în Rogue ar fi ca și cum ai încerca să joci Dragonforce's Through the Fire and Flames pe Expert de la Guitar Hero 3 prima dată când ridici controlerul de chitară din plastic. Trebuie să vă pregătiți pentru că nu sunteți din acea cultură a jocurilor. Jucați, înțelegeți și deveniți competenți mai întâi la alte câteva roguelikes, apoi intrați pe NetHack.
Ceea ce vă poate impresiona este cât de adânci pot fi roguelikele originale, dacă puteți trece de grafica simplistă și curba de învățare abruptă. Este un joc care este mai profund și mai complex decât chiar și multe jocuri moderne, cu lumi uriașe și imagini superbe. Există libertate fără compromisuri, dar odată cu aceasta vine o mulțime de provocări pentru a prospera.
Și de aceea, genul prosperă până în prezent - chiar dacă a devenit mult diferit de originile sale, genul roguelike în toate permutațiile sale oferă recompense excelente jucătorilor interesați de ceea ce pot oferi aceste jocuri. Ei te vor testa, dar satisfacția poate fi imensă.