.bsp Extensie de fișier
Tip fișierQuake Engine Game Map File
Dezvoltator | id Software |
Categorie | Fișiere de joc |
Format | Binary |
.BSP numărul opțiunii
Un fișier BSP este un fișier de hărți folosit de jocuri dezvoltate cu unul dintre motoarele de jocuri Quake. Acesta conține informațiile despre aspect, obiectele și resursele pentru o hartă de nivel. Fișierele BSP sunt folosite de multe jocuri, inclusiv Quake, Quake 2, Quake 3, Half-Life, Half-Life 2, Team Fortress, Counter-Strike, Counter-Strike: Condiții zero, Portal și Call of Duty: Război.
BSP reprezintă "partiționarea spațială binară", care este o tehnică care descompune poligoane complicate în seturi convexe. Acest lucru permite ca hărțile 3D să fie redate mai repede. Fișierele BSP sunt alcătuite din "bucăți", care sunt bucăți de date definite în antetul fișierului. Acestea includ entități, noduri, vârfuri, planuri, frunze, vizibilitate, fețe și texturi.
Hărțile BSP sunt compilate într-un format binar. Acestea pot fi compilate din .MAP utilizând fișiere precum Q3Map2 și Irrlicht. De asemenea, ele pot fi create folosind programe software id cum ar fi GtkRadiant și DarkRadiant. Deoarece fișierele BSP sunt compilate din proiectele editorului de hărți, ele nu sunt modificate direct. Unele decompilatoare de hărți BSP există, cum ar fi Q3Map2, EntSpy, Vmex și BSP2MAP, dar de obicei nu decomprimau fișierele BSP în mod corect. Motoarele quake care utilizează fișierele BSP includ id Tech 1 (Doom Engine), Quake Motor Tech (original Motor Quake), id Tech 2 (Quake II Engine), id Tech 3 (folosit inițial pentru Quake III Arena) și id Tech 4 (inițial folosit pentru Doom 3).
Din moment ce Valve's Source Engine provine de la motorul Quake, folosește de asemenea fișiere BSP pentru hărți. Source Engine a fost folosit pentru dezvoltarea de jocuri, cum ar fi Half-Life 2 și Team Fortress 2.